Monday, April 21, 2008

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah's Introduction

Dengan menyebut nama Alllah Ar-Rahman Ar-Rahim
O Allah, bless the most noble of your creations, Muhammad, and to Allah be praise, and that is all that need be said, and peace be upon His servants whom He has chosen. I bear witness that there is no God but Allah alone, He having no associate, and I bear witness that Muhammad is his servant and his messenger.

Firman Allah Ta'ala : " Wahai orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah, dan ucapkanlah perkataan yang benar, nescaya Dia akan memperbaiki amalan kamu dan akan mengampunkan dosa-dosa kamu. " ( 33:70-71)
Dan Firman Allah Ta'ala lagi : " Unto Him goodly words ascend, and the pious deed does he exalt. " (35:10)
Dan FirmanNya lagi : " Maka ingatlah kepada-ku, Aku pun akan mengingati kamu, dan bersyukurlah kepadaKu. " (2:152)
Dan FirmanNya lagi : " Ingatlah kepada Allah dengan sebanyak-banyak peringatan " (33 : 41)
Dan FirmanNya lagi : "Laki-laki dan perempuan yang banyak mengingati Allah" (33:35)
Dan FirmanNya lagi : "Mereka yang mengingati Allah sambil berdiri, duduk atau berbaring" ( 3:191)
Dan FirmanNya lagi : "Apabila kamu bertemu satu pasukan(musuh), maka berteguh hatilah dan sebutlah Allah dengan banyak" (8:45)
Dan FirmanNya lagi : "Dan apabila kamu selesai menunaikan haji(manaasikakum) maka berzikirlah kepada Allah sebagaimana kamu menyebut-nyebut nenek moyang kamu, bahkan lebih dari itu lagi" (2:200)
Dan FirmanNya lagi : "Janganlah harta benda ataupun anak pinak kamu melalaikan kamu dari mengingati Allah" (63:9)
Dan FirmanNya lagi : "Orang yang tidak dilalaikan oleh perdagangan dan jual beli daripada mengingati Allah, melaksanakan solat dan menunaikan zakat"(24:37)
Dan FirmanNya lagi : "Dan ingatlah Tuhanmu dalam hatimu dengan rendah hati dan rasa takut, dan dengan tidak mengeraskan suara, pada pagi dan petang, dan janganlah kamu masuk golongan yang lengah" (7:205)

0 komen:

Post a Comment